چاپ        ارسال به دوست

در جریان بازدید از زیر مجموعه گروه تجاری «کارکیا» در شهرستان رفسنجان

رئیس پارک علم و فناوری هایتک کرمان: مجموعه‌هایی که بر پایه دانش فعالیت کنند، ارزش‌افزودهٔ بیشتری ایجاد می‌کنند

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان به همراه هیئت همراه از زیر مجموعه‌های گروه تجاری صنعتی «کارکیا» در شهرستان رفسنجان، در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۲ بازدید به عمل آوردند.

  به گزارش روابط عمومی پارک علم وفناوری، در این بازدید یک‌روزه به همراه دکتر «فرشید کی‌نیا» رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک کرمان، دکتر «سعید هاشمی نژاد» معاونت فناوری پارک علم و فناوری هایتک هم حضور داشته و با فعالیت‌های چند واحد از زیر مجموعه «کارکیا» آشنا شدند.

 این بازدید با مجموعه ورزشی «کیا‌فیت» آغاز شده و مهندس «علیپور» عضو هیئت‌مدیره شرکت‌های زیر مجموعه «کارکیا» در این بازدید هیئت بازدیدکنندگان پارک علم و فناوری را همراهی کرد. به گفته «علیپور» در مجموعه ورزشی «کیا‌فیت» تلاش شده است که علاوه بر ورزش، دانش و سلامتی هم موردتوجه ویژه قرار بگیرد و پیش‌بینی می‌کند که شعبه دیگری از «کیا‌فیت» در شهر کرمان با همین ویژگی‌ها راه‌اندازی شود.

 در ادامه بازدید، از واحد فراوری و تولید خوراک دام «آپاشتا» بازدید به عمل آمد، در کنار این مجموعه، واحد جمع‌آوری شیر این مجموعه صنعتی هم مشغول به فعالیت بود. دفتر شتاب‌دهنده «کایت» واحد مستقر در رفسنجان، یکی دیگر از مکان‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت و شیوه فعالیت و اهداف آن معرفی شد .

 یکی دیگر از واحدهای صنعتی زیر مجموعه «کارکیا» سایت تولید سولفات آمونیوم واقع در شهرک صنعتی رفسنجان بود که به گفته «علیپور» عضو هیئت‌مدیره این واحد تولیدی صنعتی،  تولیدات این سایت هم فروش داخلی و هم صادرات را پوشش می‌دهد. واحد صنعتی «قندانه» از شرکت «شکرانه»، واحد تولید و فراوری قندهای طعم‌دار، رژیمی و انواع نبات است که مورد بازدید مدیران پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک قرار گرفت. آخرین واحد صنعتی بازدید شده واحد تولیدی «کیا‌سم» بود که در تولید انواع سموم فعال بوده و جز واحدهای مستقر در پارک عالم و فناوری دانشگاه هایتک هم بوده است .

 به گفته مهندس «علیپور» عضو هیئت‌مدیره «کارکیا»، حوزه اصلی همه فعالیت‌های گروه «کارکیا» کشاورزی و محصولات منشعب از آن است. «علیپور» تأکید کرد:«هر کدام از این واحدها ظرفیت تولید و فعالیت بسیار بیشتر از آنچه که اکنون وجود دارد داشته که در صورت حمایت‌های صحیح می‌توان این ظرفیت را به فعلیت در آورد.»

 دکتر «فرشید کی‌نیا» رئیس پارک علم و فناوری هایتک کرمان در جریان بازدید از زیر مجموعه گروه تجاری «کارکیا» ضمن ابراز خرسندی از این موضوع که در استان کرمان واحدهای صنعتی و تولیدی با این ظرفیت وجود دارد، گفت: «مجموعه‌هایی صنعتی، تولیدی که بر پایه دانش فعالیت کنند، ارزش‌افزودهٔ بیشتری ایجاد می‌کنند زیرا این دانش باعث به‌روزشدن آن واحدها شده و به‌نوعی مجموعه را پویا و در اکوسیستم صنعتی و فناور زنده نگه می‌دارد.» وی افزود: «پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک کرمان از همه واحدهای فناوری که بر پایه دانش به‌روز و خلاق باشند،حمایت کرده و سعی می‌کند رسالت خود را در این خصوص به درستی ایفا کند و توسعه واحدهای اقتصادی استان باعث توسعه استان در بخش‌های دیگر هم خواهد شد

 

 


١٤:٣٣ - يکشنبه ٢٨ آبان ١٤٠٢    /    عدد : ٤٣٤٤    /    تعداد نمایش : ٤٢٠