چاپ        ارسال به دوست

رئیس پارک علم و فناوری هایتک در جریان بازدید از مجموعه شتاب‌دهنده «کایت»:

شتاب‌دهنده‌ها به‌عنوان بازوهای یاری‌بخش برای شرکت‌ها می‌توانند آینده‌سازی کنند

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در تاریخ شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ از مجموعه شتاب‌دهنده کایت بازدید به عمل آورد.

 به گزارش روابط‌عمومی پارک علم و فناوری، شتاب‌دهنده کایت منشعب از مجموعه کارآفرینی «کارکیا» و «کیان مهر» در شمال استان کرمان بوده که از سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده است .

 به گفته دکتر «فائزه خاک‌باز» مدیر تحقیق و توسعه شتاب‌دهنده کایت، فعالیت تخصصی این شتاب‌دهنده جذب و حمایت از ایده‌پردازان در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته است . وی درباره نحوی همکاری با کایت گفت: «ما در کایت ایده‌های مختلف را پذیرش کرده و مورد داوری قرار می‌دهیم و بر اساس داوری در سه مرحله پیش شتاب‌دهی، شتاب‌دهی و پسا شتاب‌دهی که همان مرحله صنعتی‌شدن است، دسته‌بندی کرده و مورد حمایت‌های مختلف قرار می‌دهیم. »

 «خاک‌باز» خاطرنشان کرد:« به طور مستمر از سمت شتاب‌دهنده کایت، فراخوان جذب ایده منتشر شده و همه علاقه‌مندان بدون هیچ محدودیتی می‌توانند ایده‌های خود را به ما معرفی کنند و به‌طورکلی شعار کایت این است که ایده از شما، سرمایه‌گذاری از ما» مدیر تحقیق و توسعه کایت افزود: «در طی فرایند پذیرش سعی بر این است که ایده‌ها به مرحله صنعتی‌شدن رسیده و انتفاعی دوطرفه حاصل شود».

 دکتر «فرشید کی‌نیا» رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک کرمان در جریان بازدید از این شتاب‌دهنده با تأکید بر وجود ظرفیت لازم در مجموعه شتاب‌دهنده کایت گفت: «با توجه به زیرساخت‌های محیا شده در این مجموعه، می‌توان بسیاری از ایده‌ها و طرح‌ها را که به دلیل مشکلات اقتصادی به فعلیت نمی‌رسند، نتیجه بخش کرد.» «کی‌نیا» ادامه داد: «بخش کشاورزی و سایر بخش‌های اقتصادی استان نیازمند وجود این‌چنین زیرساخت‌هایی است و باعث خرسندی است که شتاب‌دهنده کایت در کنار پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک، زمینه‌ساز جریان‌های مفیدی شود.» وی تأکید کرد: «به‌طورکلی شتاب‌دهنده‌ها به‌عنوان بازوهای یاری‌بخش برای شرکت‌ها می‌توانند آینده‌سازی کنند و این چنین فعالیت‌های با انتفاع چندجانبه، مورد حمایت پارک علم وفناوری هم قراردارد.»

 


١٣:٥٤ - پنج شنبه ٢٥ آبان ١٤٠٢    /    عدد : ٤٣٣٨    /    تعداد نمایش : ٣٤٠