چاپ        ارسال به دوست

دختران «راهیان پیشرفت» از نمایشگاه دائمی پارک علم و فناوری هایتک بازدید کردند

دانش‌آموزان دختر منتخب تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) که در رشته‌های فنی در حال تحصیل هستند، در تاریخ چهارشنبه 1 شهریور ماه ۱۴۰۲ از نمایشگاه دائمی پارک علم و فناوری تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید که در جریان یک اردو با نام «راهیان پیشرفت» برگزار شد، بیش از ۱۰۰ دانش‌آموزان دختر، منتخب تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و در حال تحصیل رشته‌های فنی در سه مقطع ۱۰، ۱۱ و ۱۲ حضور داشتند. به گزارش روابط‌عمومی پارک علم و فناوری، این اردو جزئی از طرح توانمندسازی تحصیلی دانش‌آموزان رشته‌های فنی تحت پوشش کمیته امداد بوده، که به همت مؤسسه شتاب‌دهندهٔ «نمکدان» برگزار می‌شود.

  به گفته «زهرا زارع» نماینده مؤسسه «نمکدان» در استان کرمان، این طرح از خرداد سال ۱۴۰۲ در پی تفاهم‌نامه‌ای که مؤسسه شتاب‌دهنده «نمکدان» با کمیته امداد امام خمینی (ره) بسته بود، آغاز و تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد. وی در مورد اهداف این اردو چنین می‌گوید: «هدف از اجرای این اردو و به‌طورکلی این طرح، کمک به ترسیم آینده شغلی دانش‌آموزان رشته‌های فنی است که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، سعی بر این است دانش‌آموزان با ایده‌های عملی شده در رشته‌های خود آشنا شده و انگیزه ایده‌پردازی پیدا کنند و البته مسیرهای صحیح پیشرفت را هم بیاموزند.» زارع تاکید کرد: «دانش آموزانی که در این اردو حضور دارند از سراسر استان کرمان بوده و از بین ۲۷۰۰ دانش‌آموز انتخاب شده‌اند.»

 در این بازدید دانش‌آموزان با شرکت‌های حاضر در نمایشگاه دائمی پارک علم و فناوری و محصولاتشان آشنا شده و در مورد فرایند ورود به پارک علم و فناوری و پرورش ایده، توسط مشاوران پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک کرمان مورد راهنمایی قرار گرفتند.

گفتنی است پیش از این در تاریخ ۲۵ مردادماه، گروه پسران این اردو از نمایشگاه دائمی پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته بازدید به عمل آوردند.

 


١١:٣٢ - يکشنبه ٥ شهريور ١٤٠٢    /    عدد : ٤١١٠    /    تعداد نمایش : ٣٦٨