چاپ        ارسال به دوست

دکتر «کی‌نیا» در جلسه دوم کارگروه شرکت‌های حوزهIT:

یکی از وظایف کارگروه‌ها، رفع چالش‌های شرکت‌های زیرمجموعه پارک است

 به گزارش روابط‌عمومی پارک علم و فناوری، دومین جلسه مربوط به کارگروه شرکت‌های حوزه IT ، در روز شنبه 21 مرداد ۱۴۰۲ در سالن جلسات پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان برگزار شد.

این جلسه با حضور گروه دوم مدیران عامل و نمایندگان شرکت‌های زیر مجموعه پارک که در حوزه IT شامل سخت‌افزار، کدنویسی، هوش مصنوعی، تولید انیمیشن، اپلیکیشن‌های خدمات کشاورزی، صنعتی، ورزشی، تجارت الکترونیک، پزشکی، دارویی و... فعال هستند و دکتر «کی‌نیا» ریاست پارک علم و فناوری، دکتر «هاشمی‌نژاد» مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری و مهندس «شمسی» معاونت پشتیبانی پارک علم و فناوری، با موضوعیت شبکه‌سازی شرکت‌های زیرمجموعه پارک، ایجاد کارگروه شرکت‌های حوزه IT و هم‌افزایی توان شرکت‌های زیر مجموعه پارک، با توجه به فعالیت‌های شرکت‌ها، برگزار شد. گفتنی است، به دلیل تعدد شرکت‌های این کارگروه و به‌منظور ارتباط مؤثرتر، در دو گروه از شرکت‌های حوزه IT دعوت به عمل‌آمده و این جلسه مربوط به گروه دوم بوده است.

 در ابتدای این جلسه دکتر «فرشید کی‌نیا» در مورد لزوم تشکیل این کارگروه‌ها گفت: «وجود شبکه‌سازی در هر حوزه‌ای باعث پیشرفت در آن حوزه می‌شود و زمانی که در یک کارگروه از هر رتبه و سابقه‌ای، شرکت وجود داشته باشد. شرکت‌های بزرگ می‌توانند برای رشد به شرکت‌های کوچک‌تر کمک کنند و هم شرکت‌های کوچک‌تر می‌توانند بعد از توانمندتر شدن، مسیر توسعه فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ‌تر را هموارتر و کم‌هزینه‌تر کنند و هدف اصلی این کارگروه ایجاد بسیار مناسب برای همین همکاری‌ها است و به‌طورکلی آشنایی شرکت‌ها با فعالین هم حوزه خود، بسیار مفید است.»

رئیس پارک علم و فناوری هایتک کرمان با اشاره به حوزه تخصصی کارگروه IT همچنین افزود: «ما در پارک علم و فناوری تعداد زیادی از شرکت‌های مرتبط با این حوزه را داریم که برخی از گرایش های زیر مجموعه آنها اهمیت فزاینده‌ای دارند، به طور مثال، هوشمندسازی یکی از این تخصص‌ها است که تعداد زیادی از شرکت‌های IT مستقر در پارک در آن فعال هستند. اهمیت این حوزه در کشور و در سطح کلان هم مورد توجه قرار گرفته است و به دلیل نیاز به همسو شدن با پیشرفت‌های جهانی، توسعه این بخش در کشور بسیار لازم بوده و این امکان هم وجود دارد که در مجموعه کارگروه‌های پارکی با توجه به شرکت‌های فعال در این زمینه، ایجاد کارگروه تخصصی هوشمندسازی را هم در برنامه داشته باشیم.»

 در این جلسه مدیران عامل و نمایندگان شرکت‌های فعال در حوزه IT حضور داشته و حتی مدیر عاملان برخی از شرکت‌ها از شهرستان‌های اطراف کرمان هم برای شرکت در این کارگروه حاضر شده بودند. هر کدام به‌صورت مستقل، شرکت و حوزه فعالیت خود را معرفی کرده و امکان‌سنجی، جهت ارتباط و هم‌افزایی توان شرکت‌ها از سوی شرکت‌کنندگان در جلسه، صورت گرفت و همچنین به بیان چالش‌ها و مشکلات شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف پرداخته و از طرف ریاست پارک علم و فناوری هایتک کرمان، راه‌حل‌هایی به مدیرعاملان و نمایندگان شرکت‌ها ارائه شد.

یکی از مواردی که به‌صورت مشترک از سوی چند شرکت در این کارگروه مطرح شد، مشکلات ساختمان «رویش» پارک علم و فناوری بود و دکتر «کی‌نیا» با تأکید بر تلاش برای حل مشکلات این ساختمان اعلام کرد که به‌زودی از طرف معاونت پارک علم و فناوری، از همه مدیران عامل یا نمایندگان شرکت‌های مستقر در این ساختمان، دعوت به عمل خواهد آمد تا مشکلات آن بررسی و حل شود. وی تأکید کرد: «یکی از وظایف کارگروه‌ها رفع چالش‌های شرکت‌های زیر مجموعه پارک است.»

 شایان‌ذکر است که بیش از ۸۰ شرکت از زیر مجموعه پارک علم و فناوری در حوزه IT فعال هستند و جلسه مربوط به گروه اول در تاریخ سه‌شنبه 17 مردادماه 1402 برگزار شده است.

 

 


١٣:٤٢ - يکشنبه ٢٢ مرداد ١٤٠٢    /    عدد : ٤٠٩٣    /    تعداد نمایش : ٤١٤