چاپ        ارسال به دوست

پارک علم‌وفناوری هایتک، شهرداری و بنیاد نخبگان استان کرمان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه همکاری بین پارک علم‌وفناوری هایتک، شهرداری کرمان و بنیاد نخبگان استان کرمان با هدف هم افزایی و حمایت از ایده های فناورانه و افزایش تعاملات درمحل نمایشگاه محصولات فناورانه پارک علم‌وفناوری هایتک کرمان به امضای طرفین رسید.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تحصیلات تکمیلی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته (هایتک)کرمان  هم افزایی و حمایت از ایده های فناورانه، استفاده از تبلیغات میدانی در سطح شهر جهت معرفی محصولات شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک، کمک به برند سازی نخبگان و سرآمدان با نام گذاری خیابان ها و مکان های عمومی، نیاز سنجی ایده های حوزه خدمات شهری را از اهداف اصلی این تفاهم نامه اعلام کرد.

دکتر فرشید کی نیا عمومی‌سازی موضوعات نوآوری در فضای شهری، برگزاری رخدادهای حوزۀ دانش‌بنیان، حمایت از طرح‌های درگیرسازی نخبگان با مسایل شهری و حمایت از محصولات دانش‌بنیان را از اهداف دیگر تفاهم نامه برشمرد که با معرفی نمایندگان طرفین به مرحله اجرا خواهد رسید.

رییس پارک علم‌وفناوری هایتک کرمان از برگزاری نمایشگاه، به‌عنوان امکانی برای معرفی افراد خلاق و ارایه محصولات خلاقانه و فناوری جدید آن‌ها اشاره کرد و از نمایشگاه محصولات فناورانه پارک علم‌وفناوری، به‌عنوان یک نمایشگاه دایمی خبر داد.

دکتر کی نیا افزود: علاوه بر فضای نمایشگاهی که در این پارک وجود دارد، تلاش خواهیم کرد یک فضای هم‌اندیشانه بسازیم و بین شرکت‌هایی که در یک زمینه مشترک کار می‌کنند نیز، نوعی تعامل ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: رویکرد دیگر ما معرفی بانوان خلاق و نخبه، حمایت از ایده‌ها و کسب‌وکارهای خلاق و تلاش برای جذب و معرفی سرمایه‌گذار به ‌آن‌هاست.

دکتر قاسم سرگزی رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان با مثبت ارزیابی کردن انعقاد تفاهم نامه بر توسعه فععالیت های دانش بنیان تاکید کرد

همچنین شهردار کرمان با بیان اینکه اولویت محوری این تفاهم‌نامه، استفادۀ بهینه از فضای موجود پارک علم‌وفناوری در انتهای خیابان امام جمعه شهر کرمان است افزود: هدف این است که این محور به ‌یک پهنه فناوری تبدیل شود و با توجه به بازگشایی انتهای خیابان امام جمعه، نخبگان بتوانند از این فضای مناسب استفاده کنند.

دکتر سعید شعرباف با ابراز امیدواری از اینکه این پهنه به یک کافه فناوری مناسب برای نخبگان و فناوران تبدیل شود، خاطرنشان کرد: این پروژه با سرعت آغاز و پیگیری خواهد شد.

شهردار کرمان، با اشاره به فضاهای مناسبی که در اختیار شهرداری کرمان قرار دارد، گفت: آماده‌ایم برای برگزاری رویدادها و ارایه محصولات فناورانه، فضاهای یادشده را در اختیار اعضای پارک و بنیاد نخبگان استان قرار دهیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تحصیلات تکمیلی، مسئولان دانشگاهی و شهردار کرمان یکشنبه 17 اردیبهشت پیش از امضای تفاهم نامه از «نمایشگاه محصولات فناورانه پارک علم‌وفناوری هایتک کرمان» بازدید کردند.

 


١٣:٥٥ - دوشنبه ١٨ ارديبهشت ١٤٠٢    /    عدد : ٣٨٨٥    /    تعداد نمایش : ١٠١٨