چاپ        ارسال به دوست

رئیس پارک دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان خبر داد:

پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی،صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان بعنوان پارک دانشگاهی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی و صنعتی پیشرفته( هایتک)، دکتر فرشید کی نیا رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه گفت: بر اساس مصوبه وزارت علوم،  تحقیقات و فناوری  که به امضا معاونت محترم اموزشی رسیده است، پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی، صنعتی و فناوری پیشرفته  کرمان که قبلا  با عنوان  پارک استان کرمان خدمت می نمود، من بعد با ماموریت پارک دانشگاهی به فعالیت خود در این استان پهناور ادامه خواهد داد.

دکتر کی نیا ادامه داد: بر اساس همین مصوبه مجوز پارک علم و فناوری استان کرمان  نیز صادر گردید که از سال 1402 در استان کرمان  دو پارک علم و فناوری یکی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی، صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان که در زمره شش دانشگاه برتر صنعتی کشور محسوب می شود فعالیت خواهد کرد و دیگری پارک علم و فناوری استان است که تحت  مدیریت استانداری کرمان  خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی ، صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با بیان سابقه بیش از بیست  سال فعالیت این پارک در سطح استان کرمان اظهار داشت: کادر مجرب کارشناسی و اداری این پارک یکی از باسابقه ترین کادرهای اداری در کشور است که منشا خدمات بسیار زیادی در سطح استان کرمان از جمله راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان، راه اندازی 18مرکز رشد شهرستانی، راه اندازی شهرک علمی و فناوری و پنج پردیس فناوری را در کارنامه دارد و به این خدمات با کیفیت بهتر ادامه می دهد.

دکتر کی نیا با بیان اینکه هیچ گونه تداخلی در راستای فعالیتهای  پارک علم و فناوری استان و پارک دانشگاه نخواهد بود گفت: این اتفاق مثبتی است که از این پس اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان با دو پارک علم و فناوری قدرتمندتر و حوزه اقتصاد دانش بنیان در سال افزایش تولید شتاب بیشتری می گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری هایتک پیرامون زیر ساختها و خدمات این پارک به فناوران استان گفت: راه اندازی شهرکهای علمی و فناوری، کارخانه های نو آوری از اصلی ترین ارکان اکوسیستم دانش بنیان در دنیاست که این دو مجموعه در پارک علم و فناوری هایتک   با قرار گفتن در بیست کیلومتری جاده کرمان ماهان (هفت باغ)از نظر موقعیت جغرافیایی در یکی از زیبا ترین مکانهای استان جانمایی شده است و دانشگاه تحصیلات تکمیلی و صنعتی پیشرفته کرمان بعنوان سازمان موسس پارک هایتک با اختصاص دادن 400 هکتار از اراضی تحت تملک خود به آن،  یکی از مهمترین شهرکهای علمی و فناوری کشور را  در فاز اول این اراضی  راه اندازی نموده است و هیچ گونه خللی در روند خدمت رسانی به نخبگان و کار افرینان استان وارد نخواهد  شد.

دکتر کی نیا در پایان با برشمردن خدمات زیر ساختی در این شهرک از جمله آب، برق، گاز و ... گفت: در حال حاضر 50 هکتار از اراضی این شهرک به قریب 30 شرکت از  شرکتهای دانش بنیان و فناور استان واگذار گردیده که کارگهای تولیدی  17 شرکت به مرحله تولید رسیده است و دانشگاه به توسعه این شهرک با افتتحاح حدود 7000متر مربع ساختمان کارخانه نوآوری ، فضای اشتراکی، (اداری، کارگاهی و ازمایشگاهی)  ادامه می دهد.


١٦:٢٠ - يکشنبه ١٠ ارديبهشت ١٤٠٢    /    عدد : ٣٨٦٣    /    تعداد نمایش : ٤٣٤