چاپ        ارسال به دوست

در بازدید اعضای هیئت رئیسه پارک از شتاب‌دهنده کایت مطرح شد

افزایش فعالیت شهرک با توسعه واحدهای فناور فعال

شتاب‌دهنده کایت منشعب از مجموعه کارآفرینی کارکیا و کیان‌مهر در شمال استان کرمان، با کسب مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی گردیده است. فعالیت تخصصی این مجموعه جذب و حمایت از صاحبان ایده در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته است.

پارک علم و فناوری کرمان با فراهم‌آوردن زیرساخت‌های نظیر زمین، آب و گاز زمینه پویایی و فعالیت این چنین مجموعه‌هایی را در شهرک فناوری خود پدید آورده است.

در ابتدای این بازدید، دکتر مسعود ترک‌زاده مدیر شتاب‌دهنده کایت به معرفی مجموعه ساخت شده پرداخت.

او ضمن همراهی و آگاه‌سازی حاضرین به معرفی مجموعه‌های شتاب‌دهنده کایت و مجتمع آزمایشگاهی کیان‌مهر پرداخت.

دکتر ترک‌زاده رویکرد مجتمع آزمایشگاهی تهیه شده را انجام آزمایش‌‌های خاکشناسی و تحقیقاتی در ساختاری جدید و دانش‌بنیان دانست.

مدیر این مجموعه با اشاره به اخذ مجوز از موسسه آب و خاک کشور به وجود دستگاه‌های پیشرفته از جمله دستگاه جذب اتمی، اسپکتروفتومتر، فلیم فتومتر، کجلدال اتوماتیک و سایر دستگاه‌های روتین آزمایشگاهی با متد‌های روز دنیا و نیروهای متخصص تاکید کرد.

در ادامه ضمن بازدید از سالن‌ آمفی تئاتر، اتاق کنفرانس، فضای کار اشتراکی و انبار نگهداری وسایل و تجهیزات به بحث و گفت‌وگو پیرامون همکاری‌های مشترک پارک علم و فناوری کرمان و شتاب‌‌دهنده کایت و مجتمع آزمایشگاهی کیان مهر پرداختند.

در این دیدار ضمن معرفی پتانسیل‌های موجود در پارک علم و فناوری کرمان و بسترهای فعالیتی شتاب‌دهنده زمینه‌ها و محورهای فعالیت مشترک طرفین مورد بحث و گفت‌و گو قرار گرفت.

دکتر رضایی‌زاده، معاون فناوری پارک علم و فناوری کرمان در این دیدار افزود:« رشد و توسعه چنین مجموعه‌های پرپتانسیلی در این منطقه بر فعالیت بیشتر شهرک علمی و فناوری کمک شایانی می‌کند.»

 

در این دیدار دکتر مسعود رضایی‌زاده معاون فناوری، دکتر سعید هاشمی مدیر مراکز رشد، مهندس سعادت شمسی معاون مالی، اداری و پشتیبانی و مهندس هادی ابراهیمی مدیر فناوری اطلاعات پارک علم و فناوری کرمان حضور داشتند.



١٨:٤٤ - دوشنبه ١٩ دی ١٤٠١    /    عدد : ٣٦٥٦    /    تعداد نمایش : ١٥٠٧