به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمان، صبح روز چهارشنبه چهاردهم آذرماه ۱۴۰۱، دکتر فرشید کینیا رئیس پارک علم و فناوری کرمان میزبان دکتر ملامحمدی مدیر آموزش ادارهکل فنی و حرفهای استان کرمان بود.
در این دیدار رئیس پارک علم و فناوری کرمان ضمن تشریح روند فعالیتی پارک گفت:« فنی و حرفهای و پارک علم و فناوری کرمان کاری را که انجام میدهند شبیه بهم بوده و در بعضی اهداف هم راستا هستیم و نیاز است که در مسیر خدمت از تجربیات یکدیگر در جهت حمایت از واحدهای زیرمجموعه خود بهرهمند شویم.»
دکتر کینیا افزود:« پارک علم و فناوری کرمان دستگاه حمایتی وتسهیلگری است و تمام تلاش خود را در این مجموعه به کار میبندیم که کسبوکارهای خلاقانهای که جوانان فناور، نوآور و خلاق راهاندازی میکنند، حمایت شوند و قوام یابند. رشد آنها در بلندمدت موجب افزایش اشتغالزایی، دانش پایه فنی و بهرهمندی کشور از محصولات و خدماتشان میشود.»
در ادامه دکتر ملامحمدی ضمن تاکید بر همافزایی دو دستگاه اعلام داشت که اداره کل فنی و حرفهای استان کرمان در تلاش است که دو تفاهمنامه حول راهاندازی مجتمع فناوری و استفاده از ظرفیتهای مشاورهای و خدمات فنی پارک علم و فناوری و همچنین آغاز طرح ملی نخلستان با همکاری دو مجموعه، منعقد شود.
مدیر آموزش فنی وحرفه ای استان کرمان اظهار داشت:« طرح نخلستان برای پانصد هزار نفر برنامهریزی شده است که در مدت زمان پنج سال آموزشهای مهارتی نوین مانند بلاکچین، اینترنت اشیا و فناوریهای جدید را فرا گیرند و آماده خدمترسانی به جامعه شوند.»
طرح نخلستان ویژه فارغالتحصیلان دانشگاهی است که مجموعه فنی و حرفهای در تلاش است با عقد تفاهمنامهای آموزش این دسته از افراد را برعهده بگیرد و پارک نیز گواهی معتبر و مشاوره آنها را نیز قبول زحمت کند.
دکتر کینیا ضمن استقبال از اجرای این طرح، خاطرنشان کرد:« اکثر فارغالتحصیلان دانشگاهی نیاز به حضور در دورههای تکمیلی عملی دارند که در آموزشهای دانشگاهی نیست تا بتوانند آماده حضور در بازار کار شوند.»
رئیس پارک علم و فناوری کرمان با تاکید بر تغییر نگرش جامعه گفت:« دوره توسعه کمی در کشور تمام شده است و وقت توسعه کیفی است.»
دکتر کینیا با اشاره به کلام و اهداف مقام معظم رهبری بر توسعه دانش فنی گفت:« شرکتهای پایداری بر مبنای دانش به وجود آیند.»
او همچنین پارامترهای کیفی مبتنی بر دانش را تاثیرگذار بر درآمد، اشتغال و جذب نیروی متخصص استان دانست.
در ادامه با توضیح روند فعالیت کانونهای شکوفایی خلاقیت، آنها را پلی مناسب برای ورود دانشاموزان خلاق و فناور به اکوسیستم فناوری که نیاز به مکان آموزش و ارتباط دانست.
همچنین طرفین بر افزایش همافزایی تاکید کرده و جزیرهای عمل کردن را عامل شکست خوردن اکوسیستم فناوری دانسته و خواهان وحدت بخشهای دولتی جهت حل مشکلات شدند.
در پایان با توضیح مرکز نوآوری و خدمات آن مقرر گردید که تفاهمنامههای مذکور با سرعت بیشتری پیگیری شوند تا بتوان با همافزایی گامی موثر در جهت اشتغالزایی و افزایش درآمد سبد خانوار برداشت.