چاپ        ارسال به دوست

رشد ۱۲ درصدی و ارتقا جایگاه استان کرمان در تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمان، براساس آمار منتشر شده در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان از ۵۸ شرکت به ۶۵ شرکت تا پایان پنج ماه اول سال ۱۴۰۱ رسیده است، که این خود حاکی از رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ است و انتظار می‌رود با تداوم حمایت مالی پارک علم و فناوری کرمان از شرکت‌ها برای دریافت مشاوره و انجام فرآیند دانش‌بنیانی آن‌ها در سامانه مربوطه، تا پایان سال میزان این رشد به ۲۰ درصد برسد.

پارک علم و فناوری کرمان با ایجاد مکانیسم، تغییرات و بهینه‌سازی روند ارزیابی شرکت‌های فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری سعی دارد تا شرایط را برای اخذ رتبه دانش بنیان نوع 3 را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کسب کند، لذا شرکت‌های مستقر در پارک به عنوان شرکت دانش بنیان نوع 3 شناخته شده و این امر افزایش چند صد درصدی در تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان را در اقلیم فناوری استان کرمان موجب می‌شود و شرکت‌ها از ظرفیت‌ها و حمایت‌های بیشتر مالی و معنوی این حوزه برخوردار خواهند شد.

ذکر این نکته ضروری است که در شرایط کنونی، رتبه استان نسبت به سال گذشته از ۱۹ به ۱۷ رسیده است و اختلاف کمی از نظر تعداد با استان‌های نزدیک و رتبه بالاتر دارد.

برای اطلاع عموم مردم و به ویژه جامعه نخبگان و فرهیختگان استان، به زودی آمار و اطلاعات دقیق از اتفاقات اخیر در حوزه اکوسیستم فناوری و نوآوری استان و تولیدات دانش بنیان استان کرمان توسط پارک علم و فناوری کرمان منتشر می‌شود. امید است که در تحقق شعار سال و اجرای فرمان مقام معظم رهبری مدیران استان هم در کنار پارک علم و فناوری کرمان تلاش مضاعفی در حوزه توسعه اکوسیستم فناوری استان داشته باشند تا استان بتواند به جایگاهی که شایسته نخبگان این استان است هرچه زودتر برسد.


١٠:٤٥ - جمعه ٤ شهريور ١٤٠١    /    عدد : ٣٣١٠    /    تعداد نمایش : ٣٩٣