چاپ        ارسال به دوست

امضا تفاهم نامه تاسیس و راه اندازی پردیس علم و فناوری رفسنجان

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری،  اول اردیبهشت ماه جلسه ای با حضور دکتر علی زینی وند استاندار کرمان، روسای دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان (بعنوان رئیس سازمان موسس پارک)، پارک علم و فناوری استان کرمان، دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان و با در استانداری کرمان برگزار شد .

ابتدا دکتر محبی در خصوص مشکل تأخیر در تکمیل ساختمان پارک علم و فناوری و نیاز به مجوز شورای فنی استان برای تسریع در اتمام آن صحبت کردند. استاندار در این خصوص دستور فوری در خصوص پیگیری صدور مجوزهای مربوطه را صادر فرمودند. در ادامه دکتر سپهوند رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان گزارشی از عملکرد یک ماهه ابتدای سال 1400 را ارائه کردند و ضمن اعلام کسب حمایت مالی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکتهای فناوری جیرفت و انعقاد چندین تفاهم نامه با دانشگاه ها و سازمان های تخصصی در راستای توسعه فناوری در استان، خواستار حمایت از پارک علم و فناوری در انجام مأموریت استانی شدند. در این راستا، در اختیار گذاشتن فضاهای اداری بلا استفاده جهت استقرار شرکتهای فناور و دانش بنیان، امکان استفاده از کارخانه های غیر فعال برای ایجاد کارخانه نوآوری در کرمان، ایجاد معین های اقتصادی برای پارک علم و فناوری، پردیس ها، مراکز رشد و کانونهای شکوفایی و خلاقیت در استان از جمله تقاضاهای رئیس پارک علم و فناوری استان از استاندار کرمان بود. در ادامه دکتر سپهوند پیشنهاد کردند اعضاء هیأت علمی دانشگاه ها و پژوهشگران استان در اولویت انجام موضوعات پژوهشی سازمان، ارگانها و صنایع استان قرار بگیرند .

دکتر باقی زاده در خصوص کولر آبی صحبت کردند و برتوانمندی دانشگاه در کاهش مصرف آب در کولر آبی اشاره کردند .

دکتر فدایی نژاد نیز علاوه بر بیان برخی برتری های دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در استان، به وجود رشته های تخصصی و پژوهشکده های خاص و اعضای هیأت علمی توانمند اشاره کردند و این ظرفیت را برای حل برخی از مشکلات صنایع موثر دانسته و امکان ارائه راهکار جهت افزایش بهره وری انرژی و آب را فراهم دانستند .

استاندار کرمان در این جلسه ضمن اعلام حمایت از پارک علم و فناوری، حضور فعال در همه بخش های اثر گذار استان و برجسته شدن جایگاه پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در استان را خواستار شد. در ادامه دستور دادند تا فضاهای قابل واگذاری به پارک در اولویت قرار گیرد. ایشان بر ضرورت استفاده از فناوری در تحول اقتصادی و افزایش اشتغال تأکید کردند .

در ادامه  در بحث سند سازگاری با کم آبی استان کرمان و نقش دانشگاه ها و پژوهشگاه ها اشاره کردند که در خصوص مصرف بهینه آب و انرژی باید کار گروهی ذیل کارگروه سازگاری با کم آبی تشکیل شود تا ساز و کار اداری پیدا کند و این کار نیاز به پیگیری جدی دارد .

 

 در پایان این جلسه در حضور استاندار کرمان تفاهمنامه "تاسیس و راه اندازی پردیس علم و فناوری رفسنجان" به امضای روسای دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته بعنوان سازمان موسس پارک ، پارک علم و فناوری استان کرمان و دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان رسید و مبادله شد 


٠٨:٤١ - يکشنبه ٥ ارديبهشت ١٤٠٠    /    عدد : ٢٥٨١    /    تعداد نمایش : ٦٩٩