چاپ        ارسال به دوست

استاندار کرمان در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان:

تأکید استاندار بر حمایت مسئولین و صنایع بزرگ استان از پارک علم و فناوری استان کرمان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری کرمان، دکتر زینی‌وند استاندار  کرمان به همراه  دکتر زاهدی و‌ دکتر پورابراهیمی نمایندگان مردم کرمان و راور و  دکتر مهرابی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ضمن حضور در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته از مجموعه های دانشگاه پژوهشگاه و پارک علم و فناوری استان کرمان بازدید کردند
در ابتدای جلسه  دکتر سپهوند سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان تاریخچه پارک علم و فناوری استان را بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون تأسیس مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی با محوریت تاسیس پارک علم و فناوری در استان و تایید شورای نگهبان و نیز مصوبه شورای گسترش آموزش عالی در اعطای پارک علم و فناوری استان کرمان به مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی و تصویب اساسنامه پارک علم و فناوری استان کرمان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تبیین کرده و گزارشی در خصوص عملکرد پارک علم و فناوری استان ارائه نمودند.
در این خصوص دکتر سپهوند به ایجاد شش مرکز رشد واحدهای فناور با همکاری دانشگاه ‌های بزرگ دولتی استان از جمله دانشگاه شهید باهنر، دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان، دانشگاه صنعتی سیرجان، دانشگاه جیرفت، دانشگاه بم و دانشگاه زرند اشاره نمودند. حضور بیش از ۲۵۰ شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان کرمان یکی از شاخصه های موفق پارک در فعالیت استانی پارک علم و فناوری استان می باشد.
 ایشان در افق ۱۴۰۰ پارک علم و فناوری استان کرمان به ‌پیگیری جهت راه‌اندازی پردیس‌های علم و فناوری دانشگاهی در سه شهر صنعتی استان با همکاری دانشگاه های ولیعصر (عج) رفسنجان، صنعتی سیرجان و جیرفت اشاره کرده و حمایت مدیریت استان در انجام این امر مهم را تقاضا کردند.
در ادامه آقای دکتر رضایی‌زاده معاونت فناوری پارک علم و فناوری استان علاوه بر اعلام میزان حمایت مالی از واحدها و شرکتهای فناور مستقر در پارک و مراکز رشد در تمام استان به معیارهای مصوب گروه بندی پارکها اشاره کردند. ایشان بر اساس شاخصهای ارائه شده از طرف وزارت علوم، رتبه پارک علم و فناوری استان کرمان را توسعه یافته ارزیابی کردند. در ادامه اکوسیستم فناوری استان و نقش پارک علم و فناوری، سازمانها، ادارات، دانشگاه ها و مدیریت استان در این اکوسیستم مورد بررسی قرار گرفت و به ضرورت همراهی و تحرک بخشهای مختلف این اکوسیستم  اشاره کرده و نیاز به تأمین حلقه‌های مفقوده این اکوسیستم در استان را برشمردند.
در ادامه ج دکتر کیکاووسی مشاور  پارک علم و فناوری استان کرمان به مقایسه عملکرد پارک علم و فناوری استان کرمان با دیگر پارک‌های کشور پرداختند و اعلام کردند که گردش سه شرکت پارکی پارک علم و فناوری استان کرمان بیش از گردش مالی تمام شرکتهای پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان است.
در ادامه این جلسه دکتر پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و‌ راور که با تأخیر در جلسه حضور یافتند مجدداً بر استقلال پارک علم و فناوری تأکید کردند و به عدم اجرای تفاهم‌نامه پارک علم و فناوری با دفتر امام جمعه استان در خصوص مسائل فرهنگی اشاره داشتند.
دکتر سپهوند در پاسخ مستندات استانی بودن پارک را که در بخش ابتدایی بیان شده بود  به ایشان ارائه دادند و در خصوص بحث فرهنگی متناسب با فعالیت پارک به جلسه ریاست پارک و مدیر مراکز رشد با بسیج کرمان و پیشنهادی مبنی بر همکاری مشترک پارک علم و فناوری استان و بسیج استان‌ جهت ایجاد بسیج فناوری و همکاری در خصوص قرارگاه علمی و فناوری در استان کرمان اشاره نمودند.
در ادامه  دکتر زاهدی نماینده محترم مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر بابت نمایش مستندات استانی بودن پارک علم و فناوری و تبیین آن و‌ نیز تلاشهای پارک علم و فناوری استان در خصوص همکاری با دانشگاه های استان کرمان، بر ضرورت همراهی و‌ حمایت مدیریت ارشد استان و صنایع بزرگ از پارک علم و فناوری استان تأکید کردند و خواستار برنامه مدون پارک علم و فناوری استان کرمان برای  دوره های پنج ساله شدند. ایشان حضور R&D شرکتهای بزرگ در پارک علم و فناوری را خواستار شده و‌ به حمایت نمایندگان استان از پارک علم و فناوری استان کرمان تأکید کردند.
در ادامه استاندار محترم ضمن تشکر از مطالب ارایه شده و تبیین استانی بودن پارک علم و فناوری موجود، اعلام کردند با توجه به ظرفیت عظیم پارک علم و فناوری استان کرمان و مجموعه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و امکانات بی‌نظیر این مجموعه در قیاس با دیگر دانشگاه های استان و حضور آن در کنار پارک علم و فناوری استان کرمان بر استانی بودن و فعالیت استانی پارک علم و فناوری تأکید فرمودند. ایشان یک فرصت شش ماهه برای پارک علم و فناوری استان کرمان تعیین کردند تا پارک بر توسعه فعالیت استانی خود متمرکز شود و در صورت مشاهده روند رشد پارک علم و فناوری کرمان از ایجاد پارکهای موازی جلوگیری نمایند.
ایشان ضمن دستور به دکتر مهرابی معاونت اقتصادی استاندری کرمان مبنی بر حضور پارک علم و فناوری  در تمام‌ کارگروه‌های استان، بر حمایت کامل از پارک علم و فناوری استان کرمان تأکید کردند و مجدداً  حضور و‌ حمایت صنایع بزرگ استان از پارک علم و فناوری استان کرمان را خواستار شدند.
در ادامه دکتر زینی‌وند به همراه دکتر زاهدی و دکتر پورابراهیمی و تیم همراه ضمن بازدید از ساختمان همایشها و مجموعه‌ عظیم تالارهای ۱۰۰، ۱۲۰، ۳۰۰ و۸۰۰ نفره و مجموعه VIP و سالن نمایشگاهی بر بی‌نظیر بودن این امکانات در استان و حتی در جنوب و جنوب شرق کشور اشاره کردند و حضور این مجموعه عظیم در کنار پارک علم و فناوری استان کرمان را غنیمت شمردند. ضمناً تأکید کردند تا تمامی مراسمات بزرگ استانداری در این تالارها برگزار گردد.
سپس ایشان از ساختمان مجموعه آزمایشگاه های مدرن دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته بازدید کردند و تأکید کردند تا جلسه‌ای با حضور مدیران شرکتهای صنعتی بزرگ در این مجموعه‌ برگزار شود تا آنها از این ظرفیت عظیم برای رفع نیازهای پژوهشی خود بهره‌برداری کنند.

 


٠٨:٥٩ - جمعه ٢٩ اسفند ١٣٩٩    /    عدد : ٢٥٦٢    /    تعداد نمایش : ٩٦٠