چاپ        ارسال به دوست

جهش تولید با تلاش محققان پارک علم و فناوری کرمان

ساخت دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) برای کمک به بیماران کرونایی کمتر از ۱۴ روز

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری، شیوع ویروس کرونا در کشور سبب شده تعداد قابل توجهی از شرکت های دانش بنیان و فناور به سمت تولید تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور  حرکت نمایند. در این راستا  شرکت دانش بنیان  پدیده عصر علم و فناوری مستقر در پارک علم و فناوری کرمان که پیش از این در حوزه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت می کرد در یک حرکت جهادی  اقدام به تولید دستگاه تنفس مصنوعی مکانیکی برای بیماران کرونایی با صرف هزینه بسیار پایین تر از نمونه خارجی کرده است.


ویروس کرونا موتور محرک خودکفایی تجهیزات پزشکی را روشن کرد

محمد محسن عبدالرشیدی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: شرکت پدیده عصر علم و فناوری یکی از مجموعه شرکت های زیر مجموعه پارک علم و فناوری کرمان است که در حوزه تولید تجهیزات پزشکی همچون تولید نوار قند خون، کیت های تشخیصی سریع و پانسمان های بیولوژیک و سنتی فعالیت می کند.

نائب رئیس شرکت پدیده عصر علم و فناوری مطرح کرد: افرادی که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند در حوزه مهندسی پزشکی، الکترونیک، مکانیک و دکترای داروسازی متخص هستند و از این تخصص در مسیر تولید تجهیزات نوین پزشکی استفاده می کنند.

وی افزود: این تیم تحقیقاتی متشکل از ۵ نفر در بازه زمانی ۱۴ روزه موفق به ساخت نمونه اولیه دستگاه تنفس مکانیکی شدند، این دستگاه برای افرادی که نیازمند دستگاه های تهویه مکانیکی هستند و برای بهبود اکسیژن رسانی به این افراد طراحی شده است.

عبدالرشیدی بیان کرد: محصول تولیدی این شرکت فقط یک نمونه داخلی دارد و از نظر قیمت در مقایسه با نمونه خارجی، می توان این دستگاه را با هزینه ای بسیار پایین تر از قیمت نمونه خارجی در داخل کشور تهیه کرد.

 



ساخت ونتیلاتور مکانیکی توسط یک شرکت کرمانی

مدیر پروژه شرکت پدیده عصر علم و فناوری تصریح کرد: این ونتیلاتور مکانیکی با ونتیلاتور پرتابل ساخت آمریکا تفاوت اندکی دارد و اکثر شاخصه هایی  که تهویه مکانیکی را در این دستگاه پشیبانی می کند، نمونه ساخته شده توسط شرکت ما دارا است.

وی یادآور شد: ساخت این دستگاه نسبت به مشابه خارجی آن بسیار سریع است و برای مواقع بحرانی می توان برای ساخت آن اقدام کرد.

عبدالرشیدی تاکید کرد: برای اینکه یک ونتیلاتور در بیمارستان مورد استفاده قرار گیرد باید  استانداردهای مورد نظر را دارا باشد، مدل ونتیلاتور ساخته شده توسط شرکت ما با گذراندن این استانداردها، آماده استفاده در مراکز درمانی خواهد بود.

نائب رئیس هیات مدیره شرکت پدیده عصر علم و فناوری گفت: البته این دستگاه ممکن است در بعضی ویژگی ها نسبت به نمونه خارجی، متفاوت باشد.

وی ابراز کرد: شرکت پدیده عصر علم و فناوری با پشتیبانی پارک علم و فناوری کرمان اقدام به ساخت این دستگاه نموده  است و از سوی دانشگاه علوم پزشکی نیز مورد حمایت قرار گرفته است.


تولید یک دستگاه تهویه مصنوعی با یک هشتم هزینه خرید نمونه خارجی

عبدالرشیدی ادامه داد: پیش از شیوع کرونا، زمانی که یک دستگاه پزشکی تولید می شد مدت زمان نسبتا قابل توجهی صرف اخذ استاندارد ها و اجازه ورود به بازار می شد اما در شرایط کنونی به نظر می رسد مراحل ورود به بازار و صدور مجوزها  سرعت گرفته باشند. البته همه این موارد به اداره کل تجهیزات پزشکی ایران مربوط می باشد.وی در ارتباط با قیمت نهایی این محصول در بازار افزود:  قیمت تمام شده محصول تولیدی ما پایین تر بوده و پس از ورود به بازار می تواند با قیمتی بین ۱۲ تا ۲۰ میلیون تومان عرضه می شود.

 

http://www.armanekerman.ir/?p=64560  لینک خبر

 


٠٨:٣٢ - شنبه ٣٠ فروردين ١٣٩٩    /    عدد : ٢٠٧٨    /    تعداد نمایش : ١٦٢٨