چاپ        ارسال به دوست

باحضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

رونمایی از 5 محصول منتخب شرکتهای فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری در سال 98

 به گزارش روابط عمومی و امنور بین الملل پارک علم و فناوری کرمان روز غروب دهم دی ماه 1398 در محل ساختمان تگ استان کرمان با حضور دکتر سورونا ستاری معاون فناوری ریاست جمهوری  و استاندار کرمان رئیس پارک علم و فناوری کرمان و جمعی از مدیران استانی از  5 محصول منتخب شرکتهای دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری کرمان در سال 98 رو نمایی شد.

مهمترین شاخصه های در نظر گرفته شده برای این محصولات سال تولید، شاخصه ها و سطح بازار و میزان نیازمندی صنعت به این تکنولوژیها در نظر گرفته شد و در نهایت  دستگاه ردیاب خودرو، روتر صنعتی ، کود تولید شده سولفار، دستگاه نجات غریق هوشمند و دستگاه فلومتر مغناطیس در حوزه ابزار دقیق انتخاب و رونمایی شدند.

محصول شماره 1- کود سولفار

در کشور ما  شوری و آهکی بودن بعضی از زمینهای کشاورزی ، وجود کربناتها و بیکربنات ها و لایه های سخت زمین از جمله مشکلات کشاورزان در تولید محصولات کشاورزی است .
شرکت کیا سم کارمانیا با تولید  کود سولفار این مشکلات را حل نموده و همچنین این محصول میتواند باعث تنظیم اسیدیته و تقویت عناصر خاک شده و جایگزین مناسبی برای برخی از کودهای کشاورزی است .
از دیگر مشخصه های این محصول قابلیت استفاده در تمامی محصولات کشاورزی ، کاربری آسان و مقرون به صرفه بودن ، مصرف اسید سولفوریک مازاد منطقه ، حلالیت بالا و قابلیت تنوع تولید به صورت ملکول واحد را میباشد .
این محصول میتواند در صورت آشنایی کشاورزان با محصول سالانه از خروج 15 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری نماید .

 

محصول شماره 2- دستگاه فلومتر مغناطیسی

فراوانی خطوط لوله های سیالهای دارای هدایت الکتریکی مانند، لوله های آب، فاضلاب، اسیدها و مایعات خوراکی مانند شیر و نیاز به سنجش دبی این سیالها به جهت کنترل مصرف، کنترل پروسه و کنترل در صد ترکیب مواد با یکدیگر و همچنین مشکلات دبی سنج های با قطعات مکانیکی متحرک، شرکت مهندسی پنگان الکتریک را بر آن داشته تا دست به طراحی و ساخت فلومتر الکترومغناطیسی با کاربرد متناسب با این حوزه ها نماید.
دستگاه فلومتر اکترو مغناطیسی  علاوه بر دقت بالای اندازه گیری، محدودیت فاصله نصب دو طرف فلومتر را حذف کرده و سنسور نمایشگر آن نیز میتواند تا فاصله 200 متر بدون ایجاد نویز فاصله بگیرد. همچنین این محصول با پوشش داخلی از جنس تفلون ضمن اینکه مناسب برای سیالهای بهداشتی می باشد در صنایع دیگر با شرایط سخت تر، قابلیت تحمل فشار تا 160 بار را نیز دارد .
قیمت تمام شده این محصول کمتر از یک سوم نمونه خارجی است و قابلیت حضور در بازارهای ملی و بین المللی را دارا می باشد .

 

محصول شماره 3- دستگاه نجات غریق



سالانه در ایران بیش از هزاران نفر جان خود را در اثر غرق شدن از دست میدهند .
حتی غواصان و شنا گران ماهر .
شرکت لوتوس ساحل آریا جهت پیشگیری از این حوادث اقدام به طراحی و تولید دستبند نجات غریق نموده است .
این دستبند به گونه ای ساخته شده است که بدون نیاز به ناجیان فرد را روی آب میآورد .
این ناجی هوشمند مجهز به فن آوری GPS  بوده که از طریق IP اختصاص یافته برای هر شناگر فرد حادثه دیده را ردیابی میکند .
همچنین این دستبند دارای سوپاپ کنترل فشار هوا برای استفاده در اعماق زیاد توسط غواصان ، قطب نما برای جهت یابی و چراغ اضطراری میباشد .
از مزیتهای این محصول نسبت به نمونه آمریکایی آن میتوان به ظرفیت بیشتر کپسول ، قابلیت تغییر شکل کیسه هوا ،  قابلیت نصب در تمام  قسمتهای بدن ، خدمات پس از فروش و قیمت تمام شده یک دهم نمونه خارجی نام برد .

 

محصول شماره 4- دستگاه مودم روتر صنعتی تولید شده در شرکت پایش  گستر پرمون 



کشور ما با دارا بودن منابع منحصر به فرد انرژی نیاز مبرم به جمع آوری و انتقال دقیق اطلاعات سیستم های مورد استفاده در صنعت انرژی از جمله ، آب ، برق ، گاز و نفت را دارد .
در این خصوص شرکت پایش گستر پرمون با توجه به این نیاز در سیستم برق کشو ، اقدام به ساخت دستگاه مودم روتر صنعتی نموده که با هدف یکپارچه سازی و بهره برداری هوشمندانه از تجهیزات اندازه گیری و مانیتورینگ  آنلاین اطلاعات کنتورهای پست های برق طراحی و ارائه شده است .
از ویژگیهای مهم این دستگاه پایش وضعیت کنتورها و سیستم های هشدار دهنده شبکه از راه دور ، جلوگیری از اعزام اکیپ های عملیاتی و کاهش هزینه های تمام شده نام برد .
این دستگاه با قیمت تمام شده مناسب و داشتن تاییدیه ها و گواهی نامه های مرتبط ، در مرحله تولید انبوه و استفاده درپست های برق کشور میباشد .


محصول شماره 5-  ردیاب و دزدگیر پیشرفته خودرو  تولید شده در شرکت فرادانش تمیس کارمانیا

در حوادث رانندگی عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه بیشترین علت بروز حوادث جاده ای است .
اما کاهش حوادث رانندگی مستلزم اندازه گیری پارامترهای محیطی و حرکتی خودرو و رفتار شناسی رانندگان در خصوص علت تصادفات رانندگی است .
برای حل این مشکل شرکت فرادانش تمیس کارمانیا یک سامانه هوشمند اختصاصی طراحی و ساخته است که علاوه بر افزایش ایمنی خودرو در مقابل سرقت ، با دارا بودن سنسورهای متعدد سخت افزاری ، میتواند در حوضه کشف نقاط حادثه خیز و کیفیت سنجی جاده ها و پیش بینی مختصات سفر و همچنین تحلیل و هوشمند سازی ترافیک شهری کمک بسیاری نماید .
قیمت تمام شده این محصول نصف مشابه خارجی است و هم اکنون در اتوموبیلها استفاده میشود .

 


١٩:٢٠ - سه شنبه ١٠ دی ١٣٩٨    /    عدد : ١٩٠٧    /    تعداد نمایش : ١٠٣٦